top of page
  • addiisraeli

קריאה לפעולה בדפי נחיתה


עדי ישראלי סטודיו לעיצוב ומיתוג | קריאה לפעולה
כפתור הנעה לפעולה

בלי כפתור, איך נסגור? לכפתורים דיגיטליים ולפעולות שהם מבקשים מאיתנו לעשות בלחיצה עליהם, חשיבות רבה להשגת התוצאה השיווקית של דפי נחיתה.

כשאנחנו רוצים לגרום לקהל לקנות מאיתנו שירות או מוצר, אחת הדרכים היעילות היא להשתמש בדפי נחיתה ספציפיים.

מה הופך דף נחיתה ליעיל?

בניגוד לאתר, דף נחיתה לרוב לא יכיל תפריט ניווט לדפים פנימיים, כי יש לו תכלית אחת ברורה, והיא לגרום לגולשים לבצע את פעולת המטרה שהגדרנו לו בלי הסחות דעת מיותרות. לדף נחיתה מבנה שמוליך את הגולש במסע קצר ותכליתי באמצעות הכתיבה השיווקית (הקופי), הכתיבה הממשקית (מיקרו-קופי) והעיצוב, שקושר את הכל יחד. שלושת אלה ׳מחממים׳ את הקורא ומניעים אותו לפעולה, כשההנעה עוברת זיקוק על ידי טפסים או כפתורים עם קריאה, ששזורים בדף ובסופו.


 
בדפי נחיתה יעילים נכוון לתוצאה עיקרית אחת בלבד. לכלול יותר מזה עלול להסיח את דעת הגולש, לבלבל אותו ולפתוח פתח לנטישה.
 

לכן, נחליט מראש: מה הקריאה לפעולה של הדף?

אם נועדה לאיסוף לידים לקראת פעולת המשך, נשזור טפסי ״צור קשר״ - נאסוף פרטים וננסח בקצרה על הכפתורים קריאה לפעולה שמשמעותה ״אני רוצה לשמוע עוד על ההצעה״ ואם נועדה למכור - נציין בתמצית ובצורה ברורה את הפרטים החשובים למכירה: מחיר, מידע קצר משלים/מבצע אם רלוונטי וכו׳, ונכתוב על הכפתור *קריאה ברורה לפעולה*, כגון: ״לרכישה״,״להרשמה לקורס״, ״להזמנה״ וכיו״ב.

חשוב - לא לערבב 2 קריאות לפעולה בדף אחד; לכל דף קריאה אחת ברורה לפעולה. ואם בכל זאת חשוב לנו שבדף המכירה תהיה אפשרות ליצור קשר או להשאיר פרטים, נציין כתובת אתר מייל וטלפון בתחתית הדף בקטן. כך נשמור על הקשב של הגולשים ונגדיל את יעילות הדף וסיכויי המכירה.

לחיצת כפתור - ונסגור

 

מה הופך דף נחיתה ליעיל?


תכנון ואפיון - Ux

ראשית נגדיר את המטרות של דף הנחיתה, את התחושה שנרצה להעביר למבקרים בו, ונאפיין את המבנה, את הפנקציונליות של הרכיבים שיהיו בו (טפסים, מסננים, פיצ׳רים וכיו״ב) ואת חוויית המשתמש.

בניגוד לאתר אינטרנט מלא, דף נחיתה לרוב לא יכיל תפריט ניווט לדפים פנימיים, כי יש לו תכלית אחת ברורה, והיא לגרום לגולשים לבצע את פעולת המטרה שהגדרנו לו בלי הסחות דעת מיותרות.

לדף נחיתה מבנה מיוחד, שמוליך את הגולש במסע קצר ותכליתי באמצעות הכתיבה השיווקית (הקופי), הכתיבה הממשקית (מיקרו-קופי) והעיצוב, שקושר את הכל יחד. שלושת אלה ׳מחממים׳ את הקורא ומניעים אותו לפעולה, כשההנעה עוברת זיקוק על ידי טפסים או כפתורים עם קריאה, ששזורים בדף ובסופו.


יצירת Wire frame

תכנון בקווי מתאר לדף הנחיתה. זוהי ׳תכנית הבניין׳, של האתר בדומה לשרטוט אדריכלי. תכנית זו מהווה בסיס לעיצוב הדף ולזרימה שלו.


תכנון שלד הדף WIREFRAME


עיצוב עמוד הנחיתה וחוויית המשתמש - Ui

בהתאם לאפיון ולשרטוטיו, נעצב אתר האתר. נבחר פלטת צבעים, סגנון כפתורים, תמונות ואיורים, פונטים, אנימציות ועוד. כל אלה צריכים לדבר את שפת המותג ולהתכתב עם יתר הנכסים הויזואליים.


הזנת התכנים ובקרות איכות

מתקרבים לשלב השקת האתר - מזינים את כל התכנים, מניחים תשתית לקידום האתר בגוגל ובמנועי החיפוש, מגדירים את מקבלי הלידים ובודקים שהכל במקום ועובד כמו שצריך, הן בדסקטופ והן במובייל.


העלאה לאוויר

השלב האחרון הוא חיבור דף הנחיתה לכתובת הדומיין ברשת, קרי: העלאה לאוויר.

 
בדפי נחיתה יעילים נכוון לתוצאה עיקרית אחת בלבד. לכלול יותר מזה עלול להסיח את דעת הגולש, לבלבל אותו ולפתוח פתח לנטישה.

לכן, נחליט מראש: מה הקריאה לפעולה של הדף?

אם המטרה היא לאסוף לידים לקראת פעולת המשך, נשזור טפסי ״צור קשר״ - נאסוף פרטים וננסח בקצרה על הכפתורים קריאה לפעולה שמשמעותה ״אני רוצה לשמוע עוד על ההצעה״. אם נועדה למכור - נציין בתמצית ובצורה ברורה את הפרטים החשובים למכירה: מחיר, מידע קצר משלים/מבצע אם רלוונטי וכו׳, ונכתוב על הכפתור *קריאה ברורה לפעולה*, כגון: ״לרכישה״,״להרשמה לקורס״, ״להזמנה״ וכיו״ב.


הרכיבים החיוניים לדף נחיתה אפקטיבי:
  • תמונת/סרטון הירו

  • כותרת ראשית, קופי וכותרת משנית תומכת

  • הצעה ייחודית

  • היתרונות של ההצעה

  • הוכחה חברתית/המלצות

  • פסקת סיום

  • קריאה לפעולה

חשוב!

לא כדאי להכניס 2 קריאות לפעולה לדף נחיתה אחד; לכל דף צריכה להיות קריאה אחת ברורה לפעולה. אם בכל זאת חשוב לנו שבדף המכירה תהיה אפשרות ליצור קשר או להשאיר פרטים, נציין כתובת אתר מייל וטלפון בתחתית הדף בקטן. כך נשמור על הקשב של הגולשים ונגדיל את יעילות הדף וסיכויי המכירה.



bottom of page