top of page

מיקסום הנוכחות שלך באינטרנט: ההבדל בין הסוגים השכיחים של אתרים




עסקים פונים אלי לאחרונה ומבקשים: "אני צריך דף נחיתה" - אך האם זה באמת מה שהם צריכים?


..."בשמחה" אני משיבה, ושואלת: "לאיזה צורך?"

כשאני מקבלת את התשובה, לא פעם מתברר שלא מדובר בדיוק בדף נחיתה, וכך שמתי לב שהמונח הפך גם לכינוי כללי לאתר תדמית 'קטן מימדים', שירכז את המידע של העסק, יתמוך במכירות ויניע ליצירת קשר. כלומר, המשמעות המקצועית המקורית של דף נחיתה - שתתבאר כאן ממש עוד מעט - לא לגמרי ברורה לבעלי ובעלות עסקים.


מה ההבדל בין דף נחיתה, מיני אתר, אתר תדמית ואתר סחר אלקטרוני, ואיזה מהם מתאים למטרות שלך?


ישנם סוגים שונים של אתרים שיווקיים ומכירתיים, המותאמים לצרכים ויעדים ספציפיים. במאמר זה אסקור בקצרה את ההבדלים בין הסוגים העיקריים: דף נחיתה/דף מכירה, מיני-אתר/אתר וואן-פייג'ר (One-pager), אתר תדמית ואתר סחר אלקטרוני; למי כל סוג מתאים; היתרונות והחסרונות והיבטים נוספים.


דף נחיתה/דף מכירה

דף נחיתה, המכונה גם דף מכירה, הוא דף אינטרנט בודד שעוצב מתוך מחשבה על מטרה ספציפית, כדי ללכוד מידע של מבקר או לקדם מוצר או שירות מסוים.


למי זה מתאים?

למאמצי שיווק ממוקדים, המניעים פעולות ספציפיות; לעסקים המעוניינים לקדם מוצר או שירות מסוים, עם קריאה לפעולה (CTA) אחת ברורה. דף נחיתה בדרך-כלל יהיה מקושר לקמפיין שיווקי או פרסומי, למשל מודעה בפייסבוק או בגוגל ממנה "נוחתים" הגולשים ישירות לתוך התוכן שמעודד אותם להמשיך לגלול ולקרוא, ומקבלים שם את המידע הדרוש להם קבלת ההחלטה, בצורה מתוכננת ואסטרטגית.


נעליים וחץ
דף נחיתה מוליך את הגולש למטרה בצורה מוכוונת ומתוכננת

מבנה

דף נחיתה יכיל תוכן ממוקד וכפתורים/טפסי הנעה לפעולה ובדרך-כלל לא יכיל ראש דף (Header), בסיס דף (Footer) ותפריט ניווט.

אפשרויות הניווט מוגבלות בכוונה, כדי למנוע מהמבקרים לעזוב את הדף לפני השלמת הפעולה הרצויה.

דפי נחיתה מוליכים את הגולש במסלול מתוכנן, המכוון לפעולה אחת, כגון: יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר, הורדת ספר אלקטרוני, ביצוע רכישה. כמו-כן דפי נחיתה הם בדרך כלל מינימליסטיים בעיצובם, כדי למזער הסחות דעת ולשמור על תשומת הלב של המבקר ממוקדת בקריאה לפעולה הנדרשת ממנו.


יתרונות

דפי נחיתה ממוקדים מאוד ויעילים להמרת מבקרים ללידים או ללקוחות. הם ממזערים את הסחות הדעת, מה שמוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר.


חסרונות

דפי נחיתה מוגבלים מבחינת התוכן ועשויים שלא לספק סקירה מקיפה של העסק ומגוון ההצעות שלו. כמו כן, דף נחיתה עשוי ליצור חוויה מעט 'תלושה' ולנסוך פחות ביטחון בקרב הגולשים.


עלות

הנמוכה ביותר בהשוואה לאחרים (בדרך-כלל).


מיני-אתר / וואן פייג'ר

זהו אתר אינטרנט 'קטן' המורכב מדף אחד נגלל או ממספר מועט של דפים. אתר כזה הוא נרחב יותר מדף נחיתה מבחינת היקף התכנים, אבל קטן יותר מאתר מלא, ויכיל ראש ובסיס אתר ותפריט ניווט שמעביר את הגולש בין החלקים השונים שלו (באתר גלילה), או בין הדפים.



למי זה מתאים?

לתקציבים בינוניים ולמי שאין לו כמות גדולה של תוכן, לעסקים חדשים שרוצים להתחיל ליצור נוכחות ובהמשך אף להתרחב לאתר מלא.


מבנה

תוכן מובנה וכפתורים/טפסי הנעה לפעולה, ראש דף (Header), בסיס דף (Footer) ותפריט ניווט.


שימושים עיקריים

העברת מידע שיווקי רחב יותר מאשר בדף נחיתה, חלק ממיתוג ויכול לשמש ככתובת תדמיתית ראשונית.


היקף

בינוני. מיני אתר מאפשר יותר מקום להעברת מידע בהשוואה לדף נחיתה וכן ניווט והטמעה עקבית של שפה עיצובית, לחווית משתמש עשירה יותר וחיזוק המיתוג והקשר המתמשך עם הקהל. כלומר, יותר מדף נחיתה אבל פחות מאתר אינטרנט מלא.


יתרונות

מיני-אתרים מתאימים להדגשת יוזמות או הצעות מיוחדות מבלי להציף את המבקרים עם יותר מדי תוכן, לשמור על רמה טובה של מיקוד והישארות באתר עד להשלמת הפעולה הרצויה מצדם, והעלות במקרים רבים תהיה נמוכה יותר משל אתר מלא.


חסרונות

מכיל כמות מידע מוגבלת ולכן עשוי להיות חסר את העומק, החוויה והרבגוניות של אתר אינטרנט מלא.


עלות

בינונית.



אתר תדמית

אתר תדמית הוא קבוצה של דפי אינטרנט הקשורים זה בזה והמספקים מידע על עסק, ארגון, אדם או נושא ויכול לשרת מטרות שונות, שלא כוללות סחר אונליין.


למי זה מתאים?

אתרי תדמית מתאימים למגוון רחב של עסקים, ארגונים, אנשים פרטיים ופרויקטים שמטרתם לבסס נוכחות מקוונת ולספק מידע מקיף.

תדמית אשת עסקים
איזו תדמית האתר שלך ישדר?

מבנה אתר תדמית

התוכן מחולק למספר דפים, בהתאם לנושאים ולמטרות השונים; ראש האתר הכולל תפריט ניווט בין הדפים השונים ובסיס האתר הכולל פרטי התקשרות כלליים וקישורים.


שימושים עיקריים

זה המקום לעסק להציג את עצמו ואת אודותיו, ניסיונו, תועלותיו ללקוחות ולמעשה את עולם התוכן שקשור בו ומוצג לקהל בהתאם למטרה, בחוויית משתמש מלאה התומכת במטרות וכחלק בלתי נפרד ממיתוג העסק. אתרי אינטרנט יכולים לכלול רשימת שירותים, קטלוג, בלוג מאמרים, גלריות, סרטונים, תצוגת פרויקטים ועבודות, המלצות ועדויות, מדריכים, טפסי יצירת קשר ועוד.


יתרונות

אתר מלא כולל יותר תוכן, נוסך בטחון גדול יותר בגולשים ותורם לקבלת ההחלטה אם ליצור קשר ולפנות לעסק. בנוסף, ככל שיש יותר תוכן רלוונטי, כך קל יותר לקדם את האתר במנועי החיפוש. יתרון נוסף הוא שבאתר מלא מתאפשר חיזוק וביטוי נרחב יותר למיתוג הגרפי, כשהאלמנטים העיצוביים והשפה משרתים את מטרותיו, עקביים ברחבי האתר ויוצרים חוויית משתמש מגובשת.


חסרונות

תחזוקה של אתר אינטרנט מלא עשויה להצריך השקעת זמן ומשאבים גדולה יותר, במיוחד אם נדרשים עדכונים שוטפים.


עלות

גבוהה יותר משני הקודמים בדרך-כלל.


אתר סחר E-commerce

אתר סחר אלקטרוני מאפשר לעסקים למכור מוצרים או שירותים באינטרנט. הוא כולל קטלוג מוצרים, עגלת קניות ועיבוד תשלום מקוון. אתרי מכירות רבים כוללים גם חשבונות משתמשים, המאפשרים מעקב עצמי של הלקוח אחר פעילותו בחנות המקוונת (מעקב הזמנות, היסטוריית רכישות ותשלומים וכיו"ב).


למי זה מתאים?

אתרי סחר מתאימים לעסקים הכוללים מכירת מוצרים או שירותים, מעוניינים לבצע סחר גם באינטרנט, וכשמדובר במוצרים פיזיים, מסוגלים להיות ערוכים לאחזקת מלאי, טיפול בשילוח, שירות לקוחות, החלפות והחזרות וכיו"ב. הם חיוניים לעסקים המעוניינים לנצל את מגמת הקניות המקוונות ההולכת וגדלה ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלהם.


ניהול מלאי, אריזה ושילוח מחנות אונליין
ניהול מלאי, אריזה ושילוח מחנות אונליין
יתרונות

לאתרי סחר טווח מסחרי גלובלי, הם מאפשרים ללקוחות לגלוש ולקנות מוצרים בצורה נוחה, ומספקים מידע מפורט על המוצר. בכוחם ליצור חוויית משתמש וחוויית קניה שתבנה את המותג ותשמר אותו באופן מתמשך, ליצור חיבור לקהל ולהשפיע על הרצון של הלקוחות לרכוש מהם שוב ושוב.


חסרונות

הקמה וניהול של אתר סחר אלקטרוני יכולים להיות מורכבים ולכלול ניהול מלאי דיגיטלי ולוגיסטי ואחסון מלאי פיזי, חששות מפרצות אבטחה, עיסוק במטבעות ושערי המרה, שירות לקוחות וצרכנים על כל המשתמע מכך, בעיות אי עמידה בציפיות לגבי המוצרים, ענייני שילוח ועוד ועלויות הקמה ותחזוקה שוטפת של האתר.


עלות

הגבוהה ביותר ביחס לכל האחרים, הן בהקמה והן בתפעול השוטף.


שילוב בין סוגי אתרים

אחזקת מספר נכסים דיגיטליים יכולה להועיל. כך למשל עסק יכול לשלב דף נחיתה, כאשר משיק מוצר או שירות חדש; מיני-אתר כאשר מקדם אירוע מיוחד, שירות או הצעה שמוגבלת בזמן או קווי מוצרים/שירותים ייחודיים; אתר תדמית שישמש כתובת מרכזית למידע נרחב, הצגת המותג ופונקציונליות התואמת למטרות; ואתר סחר כאשר יש גם מוצר או שירות למכירה אונליין.


ביסוס הנוכחות הדיגיטלית המתאימה לשיווק העסק שלך

הבנת ההבדלים והמטרות של סוגי האתרים השונים חיונית להצלחה. דפי נחיתה, מיני אתרים, אתרי תדמית ואתרי מסחר אלקטרוני עונים למטרות מגוונות, ומקנים את הכלים הנכונים להגיע לקהל. הבנה זו תאפשר את בחירת סוג האתר המתאים למטרות העסק, קהל היעד והמשאבים הזמינים. כך למשל, עסקים רבים מתחילים עם מיני-אתר ועם הזמן מתרחבים לסוגים נוספים של אתרים, בהתאם לצרכים ולתכנון האסטרטגי שלהם. על ידי התאמת הנוכחות האינטרנטית למטרות, תוכלו לנווט בעולם המקוון בביטחון והשפעה.








bottom of page