top of page
  • addiisraeli

מתי ואיך ניצור תת-מותג בעסקים קטנים ובינוניים?



תת- מותג הוא מוצר או שירות ייחודיים בתוך העסק שלנו, שנרצה לקדם ולהדגיש. ניצור תת מותג כשהעסקים מתפתחים וכאשר אנו רוצים להרחיב את הפעילות ולהגיע ליותר לקוחות.


תתי מותגים יוצרים בידול לשירותים או מוצרים מסויימים. אלה ניתנים תחת קורת הגג של המותג הקיים, שכבר יש לו זהות משל עצמו והוא מבוסס על מערכת יחסים עם הקהל והצרכנים ומכיל בתוכו רגשות, ציפיות, ערכים, רעיונות ומימוש הבטחות.


בעיקרו של דבר, מדובר במותגים-בנים שנולדים מהמותג הראשי, אך הם מספיק ייחודיים ויש להם או מתוכנן להם מספיק נפח, על מנת שיעמדו גם כמותגים בפני עצמם.


כשאני ניגשת לעצב לתת-מותגים, העיצוב והלוגו של תת-המותג יונקים את הערכים של המותג הראשי ומכילים בתוכם ערכים נוספים, כשהדמיון וכן השוני ישתקפו בהם.


הערכים והמסרים שנרצה להעביר יתבטאו בשפה הגרפית שתשמור על הדמיון ותספר גם על השוני.

בבחירת הצבעוניות, הפונטים, הצורות והדימויים בהם אשתמש, אקפיד שאני מקפידה לבטא הן את זהותו של מותג האב והן את זהותם של המותגים הבנים.


תוכלו לראות כיצד כל זה משתקף בתתי-המותגים שעיצבתי עבור עדי רפאל - מומחית לגיל השלישי. התחלנו מהלוגו של עדי, שהיה כבר קיים ועבר ״מתיחת פנים״ (טיפול בצבעוניות, בקומפוזיציה ובפונטים) וליטוש מקצועי, ואליו הצטרפו שני שירותים מיוחדים שעדי מציעה - ״עושה סדר״ ו״חידודי חשיבה״, ששניהם מאוגדים יחד באותו ״בית״ ולכל אחד מהם זהות וחשיבות משל עצמו. הכל עובד יחד בלוגואים ובויזואליות של דפי הנחיתה, הפוסטים, החומרים המודפסים ועוד.



יצירת תתי מותגים מאפשרת העמקת המיתוג ומצביעה על התפתחות. כאשר יש לכך הצדקה, זהו מהלך שיווקי ומיתוגי התומך ומעצים את הפעילות העסקית.

bottom of page